21 Nisan 2010 Çarşamba

Kandinsky'den kimbilir nereye..

Taçlar, renkler derken sizi birazcık tüylü alemden uzaklaştırmak, renklerin yine hakim olduğu farklı bir dünyaya götürmek istiyorum.

Etrafınıza şöyle bir bakın.. neler görüyorsunuz? Bir masa, koltuk, yastıklar ?

Peki şimdi bir daha bakın.. bu gördüğünüz şeylerin kaçı tek renk, kaçı çizgili veya farklı desenlere sahip ?

Etrafımıza dikkatlice baktığımızda birçok nesnenin desenli olduğunu görürüz aslında..Çiçek desenleri, çizgiler, puantiyeler.. Farklı birçok desen..

Peki bu desenleri kimler tasarlar , nasıl tasarlanır bu desenler ? Nerelerden esinlenilir , tasarımcı ne gibi süreçlerden geçer ?

Hiç böyle düşünmüş müydünüz daha önce ?

Şimdi size Central Saint Martens'ta Print Design projesi için tasarlamış olduğum bir deseni, ve bu desenin gelişim sürecini göstermek istiyorum..

Birçok müzenin sonuna geldiğinizde karşılaşğınız şeyi bilirsiniz.. O müzeye ait minik bir dükkan.. İşte o dükkanların 3 tanesine girip sonunda desen hazırlamak için kendime en yakın bulduğum bu kartpostalı seçtim ..

Kandinsky ( Blue Sky )'nin bu eserinin kartpostal halini satın aldıktan sonra üzerinde bir iki çalışma yapmam gerekecekti elbette ..

Eserin beğendiğim, yorumlayıp desenimde kullanabileceğimi düşündüğüm parçalarını seçmekti ilk aşama. Kimini olduğu gibi, kiminiyse yorumlayıp ufak kareler içinde bir sayfaya yerleştirdim..

Daha sonra bu seçtiğim desen parçacıklarını kullanarak büyük desenler oluşturmalıydım… Kendini tekrarlayan , veya tamamen farklı kombinlerden oluşan desenler..

Bunun için kareciklerden birini seçip, çoğaltıp sayfaya bir desen oluşturacak şekilde yerleştirdim.. Ben bu desenleri ilk olarak siyah beyaz yapmayı tercih ettim. Böylece daha sonra istediğim gibi çoğaltma imkanım olacağı gibi, farklı renk kombinasyonları da kullanabilecektim..

Önce, aynı motifi tekrarladığım desenleri boyamayı tercih ettim ..

Fakat daha sonra biraz kalabalık, karmaşa istedim sanırım ki ortaya bu iki desen çıktı..
Bir tanesi birbirinden uzak, farklı motiflerin bir arada kullanıldığı, bir diğeriyse birbiri içine geçmiş bir desendi..

Sonuncusu biraz özellikle, biraz da hata süsü verilen bir süreç sonucu oluştu aslında.. İki fotokopinin yanlışlıkla aynı kağıda üstüste basılması sonucu oluşan bu desenin iyi sonuç vereceğini tahmin ettiğimden onu çöpe atmaktansa renklendirdim.. Desenin kontürlerini siyah ile geçmemin sebebi ise vitray etkisi katmaktı ..

Ben en çok bunu seviyorum .. Hem renklerini, hem çizgi çizgi boyamış olduğum için verdiği etkiyi( resme tıklayıp yakınlaştırabilirsiniz), hem de vitray görüntüsünü..

İşte size desen tasarımı sürecinin ufacık bir öyküsü.. Tabi ki bu desen süreçlerinin sadece bir boyutu.. Bir resimden esinlendiğiniz gibi bir objeden ve hatta figürlerden bile esinlenebilir, çok farklı sonuçlar elde edebilirsiniz !



2 yorum:

nancyazarbad dedi ki...

good job honey...

Rach* dedi ki...

:) I'm glad u like it

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails